باید ها وضرورت عفاف وحجاب برای زنان
تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 58845
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 35
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 115
بازدید سال : 157
بازدید کلی : 58845
باید ها وضرورت عفاف وحجاب برای زنان

 21 تیر سالروز عفاف و حجاب و گسترش این  فرهنگ در جامعه است پدیده ای که هر روز دشمن به مقابله با آن پرداخته و با ترویج فرهنگ ابتذال و برهنگی به آن مبارزه برخواسته تا هم بتواند کالالی خود را به فروش برساند و هم ابتذال را در جوامع اسلامی گسترش دهد.

حجاب بهترين حافظ و حصاري است که زن را از خطر بيگانه حفظ مي کند و پوشيده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگيري از ابتذال و تباهي او نيز مي باشد.

    بدون شک در عصر ما که بعضي نام آن را عصر برهنگي و آزادي جنسي گذارده اند و افراد غربزده ، بي بند و باري زنان را جزئي از آزادي او مي دانند، سخن از حجاب گفتن براي اين دسته ناخوشايند و گاه افسانه اي است متعلق به زمانهاي گذشته، ولي مفاسد بي حساب و مشکلات و گرفتاري هاي روز افزون که از اين آزادي هاي بي قيد و شرط بوجود آمده ، سبب شده که تدريجاً گوش شنوايي براي اين سخن پيدا شود.
فلسفه حجاب امر مکتوم و پنهاني نيست زيرا:

1-برهنگي زنان که طبعاً پيامدهايي همچون آرايش و عشوه گري و امثال آن را به همراه دارد با تحريکي که سبب کوبيدن اعصاب آنها و ايجاد هيجان هاي بيمارگونه، عصبي و گاه سرچشمه امراض رواني مي گردد. مخصوصاً توجه به اين نکته که غريزه جنسي نيرومندترين و ريشه دارترين غريزه آدمي است و در طول تاريخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنايات هولناکي شده ، تا آنجا که گفته اند: « هيچ حادثه مهمي را پيدا نمي کنيد مگر اينکه پاي زني در آن در ميان است»

2-آمار قطعي نشان مي دهد که با افزايش برهنگي در جهان، طلاق و از هم گسيختگي زندگي زناشويي در دنيا به طور مداوم بالا رفته است، زيرا در « بازار آزاد برهنگي» که عملاً زنان را به صورت کالاي مشترکي « لااقل در مرحله غيرآميزش جنسي» در آورده اند ، قداست پيمان زناشويي مفهومي نمي تواند داشته باشد.
3-گسترش دامنه فحشاء و افزايش فرزندان نامشروع از دردناک ترين پيامدهاي بي حجابي است و دلائل آن مخصوصاً در جوامع غربي کاملاً نمايان است.

4-مسأله « ابتذال زن» و « سقوط شخصيت او » در اين ميان نيز حائز اهميت فراوان است ، هنگامي که جامعه زن را با اندام برهنه بخواهد ، طبيعي است روز به روز تقاضاي آرايش بيشتر و خودنمايي افزون تر از او دارد و هنگامي که زن را از طريق جاذبه جنسيش وسيله تبليغ کالاها و دکور اطاقهاي انتظار و عاملي براي جلب جهان گردان و سياحان و مانند اينها قرار بدهند، در چنين جامعه اي شخصيت زن تا سرحد يک عروسک يا يک کالاي بي ارزش سقوط مي کند و ارزشهاي والاي انساني او به کلي به دست فراموشي سپرده مي شود و تنها افتخار او جواني و زيبايي و خودنمايي اش مي شود و به اين ترتيب مبدل به وسيله اي خواهد شد براي اشباع هوسهاي سرکش يک مشت آلوده فريبکار و انسان نماهاي ديو صفت، در چنين جامعه اي چگونه يک زن مي تواند با ويژگيهاي اخلاقي اش، علم، آگاهي و دانايي اش جلوه کند و حايز مقام والايي گردد
.چرا اسلام حجاب را بر زن واجب کرده است:

زيرا حجاب بهترين حافظ و حصاري است که زن را از خطر بيگانه حفظ مي کند و زن بي حجاب همچون ميوه درختي است که شاخه آن از ديوار باغ به بيرون آويزان است و هر رهگذري به سوي آن دست دراز مي کند، مانند گلي است که هر کس به چيدن آن تمايل دارد. پوشيده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگيري از ابتذال و تباهي او نيز مي باشد.

حجاب برايزنانمانندصدفي است که گوهروجودشرا ازگزندخطرهاوآسيب هادربرابرنامحرمان وبيگانگان مصونيت بخشيده وبيمه اش مي نمايد و به جامعه خصوصاًجوانان،آرامش مي بخشدو مانع هرگونه گسترش فسادوگرايش به فحشاءمي شود.

فلسفه پوشش اسلامي به چند چيز است ، بعضي جنبه رواني دارد و بعضي جنبه خانه و خانوادگي و بعضي ديگر جنبه اجتماعي و بعضي مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگيري از ابتذال او.

حجاب در اسلام از يک مسأله کلي تر و اساسي تر ريشه مي گيرد و آن اينست که اسلام مي خواهد انواع التذاذهاي جنسي، چه بصري و لمسي و چه نوع ديگر به محيط خانوادگي و در کادر ازدواج قانوني اختصاص يابد

 امروز دشمن با شبیخون فرهنگی وبا رواج انواع مدها ومدل ها وآرایش های زننده و تحریک آمیز به جنگ نرم با ملت ما ومذهب  ما آمده است  واز طرف دیگر با پدیده باحجابی در دانشگاههای  معتبر دنیا  برخورد ومبارزه می کندلزوم پوشیدگی وعفاف برای زنان ضروری تر ولازم تر است.  زنان ایران اسلامی با رعایت پوشش خود یک الگوی اسلامی  به یادگار بگذارند واز بانوی بزرگ اسلام  حضرت زهرا(س)  درس بگیرند :

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است      ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است



تعداد بازدید از این مطلب: 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود